wtorek, 18 listopada 2014

D- pantenol

Kolejny półprodukt jaki zamówiłam ze strony ZSK to D- panthenol w 75% roztworze wodnym i dzisiaj napiszę Wam o nim kilka słów.


Opakowanie/ cena: Moja buteleczka ma pojemność 30ml i kosztowała ok 10 zł. Dostępne są również większe pojemności. Opakowania ZSK są bardzo proste, białe i wyraźnie opisane. Niestety, papierowa etykietka szybko ulega zniszczeniu.

Konsystencja: Dozowanie d-panthenolu jest bardzo proste i bezproblemowe. Łatwo wycisnąć tyle kropelek ile potrzebujemy.Produkt ten jest przeźroczysty.

Działanie/ moja opinia: 
D- panthenol używam głównie w połączeniu z kremem do twarzy. Bardzo ładnie nawilża moją skórę twarzy, nie zapychaja jej, łagodzi podrażnienia.

D-pantenolu używałam najczęściej na noc. Do dowolnie stosowanego wieczorem kremu dodawałam jedną, lub dwie kropelki. Mieszałam taka porcję w zagłębieniu dłoni i nakładałam obficie na twarz.
Minusem jest to, że się lepi na twarzy. Zdarzało mi się tez nie raz używać go w ciągu dnia
Po użyciu zauważyłam nawilżenie, przyśpieszoną regenerację, ukojenie,
Efekt nawilżenia przy regularnym stosowaniu ładnie się utrzymuje. Nie uczulił mnie, ani nie spowodował podrażnień.

D-pantenolu używałam też oczywiście na włosy. Dodawałam go do wybranej  maseczki obficie i po spłukaniu włosy są ładnie nawilżone i lepiej dociążone. 

Wydajność oceniam jako świetną, bo po dwóch miesiącach zostało mi jeszcze pół buteleczki.

Pantenol inaczej witamina B5 to  jeden z moich ulubionych półproduktów, ponieważ jest bardzo uniwersalny.  Bardzo dobrze nawilża. 

Jeśli wasza skóra potrzebuje nawilżenia, to d-panthenol to jest to coś dla Was.
 
 Wygląd
Bezbarwna, lepka, przezroczysta ciecz.

D-pantenol (D-panthenol) jest prowitaminą B5. D-pantenol bardzo łatwo wnika w głąb skóry, włosów i paznokci. Przenika naskórek, gromadzi się w skórze właściwej i zmienia się w witaminę B5 czyli kwas pantotenowy.
D-pantenol stosowany zewnętrznie działa na skórę leczniczo -przyspiesza podział komórkowy komórek skóry, działa łagodząco na podrażnioną i zaczerwienioną skórę, jest korzystny również dla skóry poparzonej. Krem zawierający w swym składzie D-pantenol łatwiej się rozprowadza.
D-pantenol odgrywa ważną rolę w pielęgnacji włosów, bowiem jest wchłaniany przez Włosy przez co nabierają połysku, są gładsze i zdrowsze. D-pantenol również ma zastosowanie w preparatach do pielęgnacji paznokci.
Stosowany też w preparatach do opalania i po opalaniu. D-pantenol podczas opalania się przyśpiesza tworzenie się brunatnego barwnika-melaniny, a równocześnie osłabia negatywne reakcje skóry-zaczerwienienie, łuszczenie się skóry.

Prowitamina B5 ma właściwości higroskopijne (może gromadzić wodę) powoduje nawilżanie skóry. Dzięki temu skóra jest miękka i jędrna. D-Panthenol nie jest konserwowany i nie powoduje alergii, nie jest toksyczny, nie podrażnia skóry.
 
Rozpuszczalność
Rozpuszczalny w wodzie, alkoholu i glikolu propylenowym; nierozpuszczalny w tłuszczach.

Stężenie w kosmetykach
Balsamy i kremy 1-5%
Odżywki do włosów 0.25-1%
Szampony 0.5-1%



Podsumowując: Polecam go Wam ze względu na szerokie zastosowanie.

48 komentarzy:

  1. Ja chyba jednak nie potrzebuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mojej mamy :))) Ma suchą skórę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio skóra trochę mi się przesusza, zazwyczaj sięgam po kosmetyki z pantenolem, ale teraz może faktycznie pomyślę nad kupieniem czystego i dodawaniu do kupionych produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę pomyśleć o tym bo przydałby się skoro tak fajnie nawilża ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe takie mieszanie go z innymi produktami :) Powiem szczerze, ze nigdy tak nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie też koi skórę po oparzeniu słonecznym ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie używałam pantenolu tak w czystej postaci,ale może się pokuszę

    OdpowiedzUsuń
  8. Do włosów jak najbardziej bym użyła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze D-pantenolu jako półproduktu. Używałam w kosmetykach, gdzie był jednym ze składników.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie uniwersalne produkty ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam , ale ciekawy z tego co czytam po recenzji

    OdpowiedzUsuń
  12. Cenimy ten składnik w kosmetykach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawilżanie jest zdecydowanie bardzo ważne a teraz szczególnie na noc przydatne (bo jak czuć lepką warstwę to nie zaryzykowałabym na dzień) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli się lepi to dla mnie na twarz odpada

    OdpowiedzUsuń
  15. Też kiedyś miałam ten D- panthenol i również byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie używałam w taki sposób panthenolu, miałam tylko w piance na poparzenia słoneczne

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie uzywałam jeszcze półproduktów, czas zacząć:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie używałam półproduktów, bałabym się że zrobię sobie coś złego...

    OdpowiedzUsuń
  19. też posiadam d-penthanol,ale nie wiem o jakiej zawartości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę o d-pantenolu w kontekście mgiełki/wcierki do włosów, ale jeszcze to przemyślę :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  21. No już wymyśliłam dla niego zastosowanie teraz tylko pasowało by kupić.

    OdpowiedzUsuń
  22. No już wymyśliłam dla niego zastosowanie teraz tylko pasowało by kupić.

    OdpowiedzUsuń
  23. ciekawy jest ten specyfik... :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam w planach go sobie kupić, ale na razie mam od groma półproduktów do wykończenia i czeka w kolejce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś pewnie się skuszę. :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie lubię kosmetyków, które zostawiają na skórze tłusty lub lepki film, ale kto wie, być może kiedys się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na zimę będzie jak znalazł, mróz, wiatr i ogrzewane pomieszczenia nie służą mi:(

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę się nim zainteresować, moja skóra wymaga od pewnego czasu więcej nawilżenia...

    OdpowiedzUsuń
  29. Super jest, ja dodaje czasem do maseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubie i mam parę półproduktów z ZSK, ale tego nie znam :) Niemniej chyba mi się już znudziło takie kombinowanie, jestem za mało wytrwała chyba i nie chce mi się mieszać ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bałabym się, że nie potrafiłabym stosować tego typu półproduktów ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo go lubię. Najczęściej dodaję do olejkowej mikstury na włosy :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i obserwowania bloga. Odwdzięczę się tym samym.